Hagyatéki eljárás

 

Hagyatéki eljárás

 


Az ügyet intéző iroda:

Hajdúnánási Közös Önkormányzati Hivatal
Közgazdasági Iroda

4080 Hajdúnánás, Köztársaság tér 1.

Ügyintézés helye, elérhetősége és rendje:

Hajdúnánás, Köztársaság tér 1. szám 
fsz. 31. szoba
Telefon: 52/381-411/136
 

Ügyfélfogadási rend:
Hétfő:  8.00-12.00, du. 13.00-16.00
Kedd: nincs
Szerda-csütörtök-péntek: 8.00-12.00

Iroda feladatai :

Hagyatéki leltár felvétele

A hagyatéki eljárás leírása:

 A hagyatéki eljárást a hagyatéki eljárásról szóló 2010. évi CXV törvénnyel módosított 2010. évi XXXVIII. törvény szabályozza. Az eljárás hivatalból vagy az ügyfél kérelmére indul. Az eljárás megindításához jogi érdek fűződik. A halálesetről a halottvizsgálati bizonyítvány egy példányával értesíti az intézet, vagy a halottat vizsgáló orvos a jegyzőt. A Ket. szerint az ügyfelet 5 napon belül értesítjük az eljárás megindulásáról. Hagyatéki ügyekben az illetékességet minden esetben az elhalt lakóhelye határozza meg. A hagyatéki leltár felvételét követően a feltüntetett ingatlanokról adó-és értékbizonyítvány kerül kiállításra. 


A hagyatéki leltár felvételéhez szükséges adatok:

  •   ingatlanok tulajdoni lapja
  •   ingóság jegyzéke (300 eFt felett)
  •   gépkocsi forgalmi engedély és törzskönyv
  •   öröklésben érdekeltek adatai (név, lakcím, születési adatok, adóazonosító   
  •   jel, személyazonosító szám….)
  •   temetési számlák
  •   hagyatéki teher iratai (pl. jelzálogjog, személyi kölcsön)
  •   egyéb (pl. nyugdíjszelvény - utolsó havi nyugdíj kifizetése érdekében)

 


Alkalmazott jogszabályok :

Az ügy intézése során az elektronikus kapcsolattartás: nincs elektronikus kapcsolattartás

Galéria