Kézbesítés szabályai
hajdunanas.hu | 2024.Mar.08. 15:19

Tisztelt Adózónk!

 

Az önkormányzati adóhatóság döntései, értesítései és adószámla kivonatai is papírformában vagy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton kerülnek kézbesítésre.

 

A kézbesítés szabályai nagy jelentőséggel bírthatnak az adóigazgatási munkafolyamatokban.
 

Az adózó nevében az önkormányzati adóhatóság előtt állandó meghatalmazott és szervezeti képviselő (a továbbiakban együtt: meghatalmazott) is eljárhat, azonban ennek előfeltétele, hogy a meghatalmazott képviseleti jogosultságát az önkormányzati adóhatósághoz bejelentsék.

Fontos kiemelni, hogy a képviselet megszűnését is be kell jelenteni az erre rendszeresített nyomtatványon, ha a bejelentéskor annak végét a megfelelő formában nem jelezték. 

 Aki köteles az adóhatósággal elektronikusan kapcsolatot tartani, az a bejelentést, illetve a meghatalmazás, képviselet megszűntetését is csak elektronikusan teheti meg.

 

Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény 79.§-a értelmében az adóhatósági iratot a meghatalmazottal rendelkező adózó esetében a képviselőnek kell kézbesíteni papírformában vagy elektronikus úton, az ügyintézés módjaként meghatározott alakban.

 

A fentiekre tekintettel felhívjuk adózóink figyelmét, hogy az esedékes adószámlakivonatok (egyenlegértesítők) is természetszerűen a korábban esetlegesen bejelentett meghatalmazott, vagy képviselő részére kerülnek címzésre és megküldésre. Kérjük a fentiek szíves tudomásul vételét.

 

Amennyiben további információra van szüksége, keresse bizalommal a Hajdúnánási Közös Önkormányzati Hivatal Közgazdasági Irodája Adóügyi Csoportjának munkatársait.

Jelenlegi ügyfélfogadási idő adóügyek esetén:

Hétfő: 8.00-12.00 és 13:00-16:00

Kedden nincs ügyfélfogadás

Szerda, csütörtök, péntek: 8.00-12.00

 

Hajdúnánási Közös Önkormányzati Hivatal

Adóügyi Csoportja

Galéria