A Hajdúnánási Óvoda a 2020-21-es nevelési tervében kiemelt pedagógiai feladatként jeleníti meg a környezettudatosságot, a fenntarthatóságot, az egészségvédelmet. Ehhez a feladathoz hozzárendeltünk egy szakmai munkacsoportot, akik tudatosan és következetesen igyekszenek végezni munkájukat a célok mentén, a gyermekek személyiségfejlesztése érdekében. A jelen járványügyi helyzetben leginkább a virtuális tér ad lehetőséget arra, hogy hasonló módon gondolkodó, hasonló projektekkel dolgozó pedagógus kollegák megosszák tapasztalataikat, jógyakorlataikat, ezáltal megsegítve a teamek minőségi munkáját.
A napokban került sor egy online konferenciára a köznevelési intézményben tanító tanárok és óvodapedagógusok részére. A konferencia során a résztvevőknek lehetősége nyílt közelebbről megismerni az eTwinning Programot (virtuális felület, ahol a tudásmegosztás történik), valamint a klímaváltozás és fenntarthatóság témáját feldolgozó kezdeményezéseket. Gyakorlatias előadásokon ismerhettük meg, hogy milyen módon tudjuk ezen témákat beépíteni a munkánkba, a projektpedagógiai módszerek alkalmazásával.
A teljesség igénye nélkül szeretnék érzékeltetni főbb témákat a tartalmas szakmai délutánból.
Brassói Sándor az Oktatási Hivatal mb. elnöke köszöntőjét követően ismertette az Ökoiskola és Zöld Óvoda programot és magyarországi vonatkozásait. A neves előadók által vezetett workshopokon bemutatásra kerültek a zöld óvodai tevékenységek, amelyek segíthetik az óvodák egymástól való horizontális tanulását. Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a Zöld Óvoda pályázati programban három tagintézményünk sikeresen vesz részt, és mai napig ennek a címnek a felhasználója.
Matolcsi Miklós szakmai előadó a fenntarthatóság témahét bemutatásával rávilágított a komplex szemléletformálási program lényegére. A siker pillérei a következők: folyamatos megújulás, bővülés; cselekvő programok (aktív részvétel, mint például szelektív gyűjtés, faültetés, rajzpályázatok, kisfilmek, videók készítése); társadalmasítás; szakmai kiválóság, melyek óvodai vonatkozásban érintenek bennünket és a gyakorlatban is fellelhetők az intézményeinkben.
A siker kulcsát abban látjuk, hogy felkészült és elkötelezett pedagógusok állnak a frontvonalon. Konklúzióként megfogalmaztuk az ökogondolkodás, a fenntarthatóság nélkülözhetetlenségét a mai korban.
Gyüre Anikó
intézményvezető
További híreink
Van képe hozzá?
Legnépszerűbb programunkhoz várunk további képeket
Hírkategóriák